Wednesday, March 14, 2007

Nu stunden äntligen kommit...

... en ny blogg ser dagens ljus! Min ambition med den här bloggen är att några gånger i veckan kommentera det politiska skeendet och samhällsfrågor generellt utifrån ett kristdemokratiskt perspektiv. En del kommer att känna sig provocerade, andra förhoppningsvis inspirerade av att se hur ett engagerat kristet perspektiv kan speglas i en politiska agenda.

Jag är komunalråd i Uppsala för Kristdemokraterna och vi ingår i alliansen som styr i kommunen. Det är en stor utmaning att nu förandra politikens inriktning efter de löften vi gett våra väljare och efter tolv års vänster-styre.

Jag är särskilt intresserad av frågor som rör utanförskap, socialpolitik samt miljöfrågor. Utöver detta har jag uppdarg som ordförande i Äldrenämnden vilket jag med glädje ägnar mycket tid åt då människors rätt till värdighet genom hela livet är något som ligger till grunden för mitt politiska engagemang.

Jag hoppas mycket på att få kommentarer och synpunkter för att kunna föra en aktiv dialog med er som läsare.

Trevlig läsning och på återseende!

Mvh

Gustaf von Essen